Green-Marketing-2

مبانی نظری بازاریابی سبز

در قرن جدید چالش اصلی بشر، یافتن روش منصفانه برای تولید، مصرف و زندگی کردن است. در این میان دغدغه‌های مصرف کنندگان در برابر پاسخگویی زیست محیطی که با قوانین زیست محیطی نیز هم راستا شده، تعداد رویه رشدی از شرکت‌ها را به منظور طراحی و ایجاد برنامه‌های محیط زیست دوستانه تحت فشار قرار داده است. آلودگی‌های زیست محیطی که در نتیجه تولیدات و مصارف انسانی پدید آمده از جمله مسائلی هستند که بارها توسط سازمان‌های فعال در این زمینه به عنوان تهدیدی برای بشر شناخته شده‌اند. از سوی دیگر از آنجا که مشکلات زیست محیطی که مردم با آن‌ها مواجه هستند روز به روز در حال افزایش است، باید آگاهی زیست محیطی ارتقا یابد. زیرا مشتریان برای خرید آگاهانه نیازمند اطلاعات هستند و فقدان اطلاعات می‌تواند مانع از به کارگیری معیارها و ویژگی‌های سبز در هنگام تصمیم به خریدشان گردد (رعنایی کردشولی و یاری بوزنجانی،1391). همانطور که ذکر شد، علم بازاریابی تا کنون فلسفه‌های گوناگونی را تجربه کرده است که می‌توان در این زمینه به فلسفه‌های مبتنی بر تولید، محصول، فروش، بازاریابی و در نهایت دیدگاه مبتنی بر بازاریابی اجتماعی اشاره کرد.

تیم پژوهشی بانک دانش آماده­ ارائه مبانی نظری بازاریابی سبز به صورت کامل می باشد. شما دانشجویان عزیز می­ توانید جهت تهیه فایل کامل مبانی نظری بازاریابی سبز با شماره 09903636079 تماس حاصل فرمایید و یا سفارش خود را در سایت ثبت کنید. در اسرع وقت سفارش شما بررسی خواهد شد .